magento 1920x996

Lisää nopeutta ja parempaa käyttäjäkokemusta

Magento 2 on jokaisella osa-alueella parempi

Nopeus ja tehokkuus on yksi tärkeimmistä parannuksista. Se näkyy sivujen latauksessa, ostoskoriin lisäyksessä ja checkoutissa. Nopeuden ansiosta hylättyjen ostoskorien määrä laskee merkittävästi. Lisäksi Magento 2 hallintapaneeli on uudenaikaisempi, selkeämpi ja helpompi käyttää.

Päivittäminen Magento 1:stä Magento 2:een ei ole ihan pikkujuttu ja siksi se kannattaakin nähdä tilaisuutena myös verkkokauppasi selkeään kasvojen kohotukseen.

Kokemuksen hyödyntäminen

Nykyisen verkkokaupan analysointi

Käymme yhdessä läpi mitä laajennuksia ja ominaisuuksia Magento 1 verkkokaupassasi nyt on. Tavoitteena on karsia kaikki turha pois ja hakea jääville ominaisuuksille ja laajennuksille parhaat ratkaisut. Analysoidaan sekä asiakkailtasi että henkilökunnaltasi saamasi palaute, työllistävät prosessit ja luodaan selkeä lista niistä ominaisuuksista, joita haluat uuteen verkkokauppaasi.

Katse kohti tulevaisuutta

Olet ehkä pitkään suunnitellut laajentavasi uusille markkinoille, laajentavasi jakelukanaviasi tai vieväsi asiakkaidesi käyttäjäkokemuksen ihan uudelle tasolle kaiken kattavalla ominichannel ratkaisulla. Nyt on aika laatia master plan ja pilkkoa se sopiviin vaiheisiin. Verkkokauppa ei ole koskaan täysin valmis ja selkeä visio sekä suunnitelma auttavat viemään juuri siihen suuntaan johon haluat. 

Kaikki hyöty irti uudistuksesta

Uudistuneen verkkokaupan on syytä näyttää uudelta

Ulkoasun uudistus on yksi parhaista tavoista kiinnittää asiakkaidesi huomio jälleen verkkokauppaasi ja saada positiivista kuhinaa brändisi ympärille. Nopeus ja uudet tekniset toiminnallisuudet jäävät usein huomiotta, koska kaikki toimii loogisesti ja huomaamatta. Uudistuneen ulkoasun sen sijaan huomaavat kaikki. 

Tuotetiedoilla ohjattuun navigaatioon

Magento 2 tarjoaa erinomaiset työvälineet ohjattuun navigointiin, eli selaajaa autetaan löytämään juuri ne tuotteet joita hän hakee käyttämällä kategorisointeja, hintaluokkia ja juuri niitä attribuutteja, jotka ovat kyseisille tuotteille tärkeitä. Siirtymävaiheessa on aika tarkastella nykyisiä tuotetietoja ja miettiä miten ne saadaan parhaiten hyödynnettyä asiakkaiden käyttökokemuksen parantamiseen. 

Sujuva siirtyminen

Ensin testataan

Et halua katkaista kaupankäyntiä yhtään pidemmäksi ajaksi kuin on tarpeen. Siksi testaamme datan siirtoa hyvissä ajoin ennen h-hetkeä. Perusteellinen suunnittelu ja testaus takaavat onnistuneen siirron. Testatessamme saamme myös käsityksen siitä kuinka paljon tarvitsemme resursseja erilaisiin muutoksiin siirtymävaiheessa. 

Osallistetaan asiakas

Asiakkaat eivät pidä yllätyksistä. Autamme teitä suunnittelemaan ja toteuttamaan viestintäkampanjan, jolla rakennamme asiakkaiden mielenkiintoa uutta verkkokauppaa kohtaan, valmistelemme heitä mahdollisiin käyttökatkoihin ja lopuksi palkitsemme heidän loistavalla käyttäjäkokemuksella uudessa kaupassa ja tietysti uuden kaupan avajaistarjouksilla. 

6 syytä siirtyä Magento 2 käyttäjäksi

Tietoturva

Magento 2:ssa on useita tietoturvaa parantavia ominaisuuksia kuten parempi salasanojen salaus ja mahdollisuus 2-vaiheiseen tunnistautumiseen. Lisäksi Magento 1.x tuki päättyy heinäkuussa 2020.

Hakukoneoptimointi

Magento 2 tukee hakukoneoptimointia erinomaisesti. Esimerkiksi nämä ominaisuudet löytyvät jo perusasennuksesta: canonical tag, html ja xml -sivukartat, tuotekuvien alt-tiedot, meta titlet, descriptionit sekä keywordsit jokaiselle tuotteelle ja kategorialle. 

Parantunut checkout

Uusi checkout toimii kahdessa vaiheessa. Ensin annetaan toimitukseen liittyvät tiedot ja toisessa vaiheessa tarkistetaan tilaus ja maksetaan. Lisäksi uusi checkout latautuu huomattavasti nopeammin. Ominaisuus jota asiakkaat todella arvostavat.

Kaikille laitteille

Magento 2 responsiivinen käyttöliittymä soveltuu kaikille laitteille. Asiakkaasi nauttivat erinomaisesta käyttökokemuksesta riippumatta siitä asioivatko he puhelimella tabletilla vai tietokoneella. Lisäksi Google tykkää erityisesti mobiiliystävllisistä verkkopalveluista.

Sisällönhallinta

Uudistuneen sisällönhallinnan ansiosta sisältösivujen luominen ja hallitseminen on entistä mukavampaa. Lisäksi Magento 2:een on olemassa erinomaisia laajennuksia, jotka helpottavat sisällönhallintaa entisestään.

Helpompaa tuotteiden luontia

Uuden tuotteen luonti etenee loogisessa järjestyksessä ja selkeissä vaiheissa, joten uusien työntekijöiden perehdyttäminen on huomattavasti helpompaa. Lisäksi uudessa Magento 2:ssa voit käyttää tuotteiden esittelyyn videoita. 

Toteuttamiamme Magento 2 verkkokauppoja

Marjam-Interior image

Marjam-Interior

Magento 2 multisite ratkaisu. Omat verkkokaupat b2b ja b2c asiakkaille.

Lue lisää...

Brppac.com image

Brppac.com

8 kieltä ja 12 maata. Tässä kokoluokassa Magento 2 pääsee todella osoittamaan kykynsä.

Lue lisää...

Napapiirin Kuljetus image

Napapiirin Kuljetus

Poltto- ja voiteluaineita, maa-aineksia ja työvaatteita yritysasiakkaille.

Lue lisää...

Neve.fi image

Neve.fi

Sähkö-, vesi-, kaukolämpö- ja laajakaistaliittymät sekä niihin liittyvät palvelut suoraan verkkokaupasta.

Lue lisää...

Lue lisää blogistamme vinkkejä verkkokaupan kehittämiseen