Pentik Oy

Pentikin tavoitteena on palvella asiakkaitaan myös verkossa mahdollisimman hyvin ja asiakkaalle paketin saaminen juuri hänelle sopivimpaan noutopisteeseen on osa asiakaspalvelun parantamista.  Tähän tarpeeseen vastaamiseksi tarvittiin Unifaunin kuljetustenhallintajärjestelmää ja sen integrointi Pentikin verkkokauppaan. 

Lähtökohdat

Pentik toimittaa pakettinsa Postin ja Matkahuollon kautta asiakkailleen. Asiakkaalle kätevin toimitustapa voi olla lähipostin lisäksi esimerkiksi kotiinkuljetus, hypermarketissa sijaitseva pakettiautomaatti tai Matkahuollon noutopiste työpaikan lähellä. Helppo tapa hakea lähin noutopiste on antaa oma postinumero, jolloin verkkokauppa tarjoaa lähimmät toimituspisteet joista asiakas valitsee hänelle parhaan. Markkinoilta löytyy Magento - Unifaun -integraatio, mutta se ei soveltunut suoraan Pentikin tarpeeseen.

Ratkaisu

Kehitimme integraatio-moduulin, joka kytkee Unifaunin ja Magenton yhteen. Kaikessa yksinkertaisuudessaan Magentosta löytyvästä moduulin hallinnasta määritellään mitkä noutopisteagentit ovat käytössä (tässä tapauksessa Posti ja Matkahuolto) ja sen jälkeen asiakas pääsee valitsemaan sopivimman noutopisteen.