Pohjolan Osuuspankki

Pohjolan Osuuspankki on ollut 90 vuotta lappilaisten ihmisten kumppanina raha-asioissa. Pohjolan Osuuspankki toimii 13 kunnan alueella palvellen 85 000 asiakasta.

Lähtökohdat

Pohjolan Osuuspankki loi konttorissa asioiville asiakkaillensa palvelukonseptin, joka mahdollistaa nopeamman, vaivattomamman ja edullisemman tavan maksaa paperilaskuja. Palvelu on rakennettu huolellisen palvelumuotoiluprosessin pohjalta.

Ratkaisut

Focus Flow toteutti uuden palvelun lanseeraukseen ratkaisut, joilla asiakkaita kannustetaan ja ohjataan itsepalvelutiloihin niin tilasuunnittelun kuin tukimateriaalien avulla. Asiakkaat saivat ensikosketuksen palveluun jo kotona kohdistetun suoramarkkinoinnin ansiosta. Palveluun tutustuminen jatkui selkeästi vaiheistetun opastuksen avulla monikanavaisesti konttorissa.

Onnistunut konsepti on sittemmin monistettu sekä Oulun että Kemijärven Osuuspankkeihin.