Leatherman

Leatherman ei esittelyjä kaipaa. Legendaarisen brändin maahantuonnista Suomessa vastaa rovaniemeläinen Nordic Trail Oy ja Leatherman Finlandin markkinointiviestintä hoidetaan Focus Flow'n toimesta.

Lähtökohdat

Leatherman Finlandin markkinointiviestinnän lähtökohdana oli jalostaa brändin markkinointi Suomen markkinoille soveltuvaksi sekä kehittää mainoskonsepti kotimaan kohderyhmille. Yhteistyön käynnistyessä 2015 toteutetiin markkinointiviestinnän suunnitelma, jossa kohderyhmä- ja käyttötarvemäärittelyt sekä näihin pohjauvat ydinviestit loivat linjat mainonnan suunnittelulle. Markkinointiviestintäsuunnitelmaa täydentämään laadittiin sosiaalisen median viestintä- ja toimenpidesuunnitelma.

Ratkaisut

Ydinviestien ja mainoskonseptien lanseeraamiseksi laadittiin materiaalipaketit jälleenmyyjille ja kuluttajat tavoitettiin online- ja printtimainonnan keinoin. Erityisesti panostukset sosiaalisessa mediassa tuottivat tulosta - nopeasti kasvavalle yleisölle tuotetaan jatkuvaa sisältöä sekä some-kampanjoita. Sähköiset uutiskirjeet, myymälänäkyvyyden kehittäminen, uutuustuotteiden lanseeraus sekä kampanjat ja näkyvyys eri kanavissa kuuluvat brändin jatkuvaan ylläpitoon ja kehittämiseen.

Innovatiivinen uutuus Tread lanseerattiin näkyvästi mikrosivuston, tv- ja online-mainonnan sekä tabletti-kampanjan voimin. Lisäksi voimakas kampanjointi somessa, näyttävä myymälänäkyvyys sekä lehdistöviestintä olivat mukana siivittämässä Treadin lentävään lähtöön markkinoilla.

 

 

LM iPadMiniWhiteMockup