Suomen moottorikelkkasäätiö

Suomen moottorikelkkasäätiö avasi kelkkojen historiaa ja kelkkakulttuuria esittelevän Santa's House of Snowmobiles -näyttelyn Napapiirille helmikuussa 2014. Näyttely kokoaa viiden vuosikymmenen moottorikelkka-aarteet saman katon alle, ja se on kunnianosoitus pohjoisten alueiden merkittävälle kulkuneuvolle.

Lähtökohdat

Moottorikelkkasäätiö kaipasi ulkoista apua näyttelyn brändiperustan, visuaalisen ilmeen sekä markkinoinnin tukimateriaalien ja -toimien suunnitteluun ja tuotantoon. Viestintäratkaisuilla haluttiin luoda lisäpotkua uuden näyttelyn lanseeramiseen.

Ratkaisut

Taustatyö alkoi workshop- ja fact finding -tilaisuuksilla, joilla kerättiin tietoa markkinointistrategian tueksi. Kohderyhmämäärittely sekä ydinviesti loivat pohjan toimenpideohjelmalle ja operatiiviselle markkinointisuunnitelmalle.

Implementointiratkaisuihin kuuluivat mm. näyttelyn nimi ja visuaalinen identiteetti, perussovellukset, verkkosivusto, näyttelytilan  opasteet ja videot, myynnin ja markkinoinnin materiaalit sekä avajaistilaisuuden järjestelyt lehdistö- ja kumppanipaketteineen.

shos case02
shos case 03

Näyttelyn kokonaisilmeen rakentamisessa onnistuttiin todella hyvin. Varsinkin näyttelyn oma maskotti on saanut positiivista palautetta ja näkyvyyttä. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen ja jatkamme yhteistyötä Focus Flow’n kanssa näyttelyn tunnettuuden kehittämisessä

Marjut Mäkimurto, Toiminnanjohtaja, Suomen moottorikelkkasäätiö Santa’s House of Snowmobiles

SHOS Responsive web