Koneliike Korteniemi

Koneliike Korteniemi on rovaniemeläinen pienkoneliike, joka on lukuisten huippubrändien (mm. Lynx, Ski-Doo, Can-Am, Sea-Doo, Stiga) valtuutettu ja kokonaisvaltainen jälleenmyyjä. Korteniemi on tunnettu laadustaan, ja sen edustamat tuoteryhmät ja merkit vahvistavat tätä mielikuvaa.

Lähtökohdat

Koneliikkeellä on uusi myymälä, jossa pääsee mukavasti tutustumaan sesongin mukaisiin laitteisiin ja lisävarusteisiin sekä verkkokauppa, jossa pääsee tutustumaan tarjontaan ja ostamaan erityisesti lisä- ja ajovarusteita. Lisäksi Koneliike löytyy Facebookista, Youtubesta ja Instagramista. Markkinointi ja viestintä ovat saumaton osa positiivisen asiakaskokemusta, jonka  selkeänä tavoitteena on ohjata asiakkaat tutustumaan sesongin mukaisiin tuotteisiin verkkoon ja myymälään.

Ratkaisut

TV-mainonta (MTV3): Alueellinen TV-mainonta kasvattaa voimakkaasti Koneliike Korteniemen tunnettuutta ja positioi yrityksen selkeästi ulkohommissa viihtyvän asiakkaan parhaaksi kumppaniksi. 10-15 sekunnin spotteihin on saatu kekseliäästi mukaan laitebrändien imagovideoita, taktisia laitetarjouksia sekä Koneliikkeen brändilupaus - Vauhdilla ulkohommiin.

Online-markkinointi: TV-spotteja hyödynnetään monikanavaisuuden periaatteella sekä Katsomossa että Facebookissa. Spotit tuottavat suoraa selkeästi mitattavaa liikennettä Koneliikkeen verkkokauppaan. Alueellisella rajauksella mainonta kohdentuu juuri niihin asiakkaisiin, jotka ovat potentiaalisimpia ostajia. Videoiden lisäksi Facebookissa hyödynnetään tehokkaasti kanavan tarjoamia markkinointikeinoja. 

Kampanjaslogan: ”Korteniemi – vauhdilla ulkohommiin” -slogan on suoraviivainen, helposti muistettava ja toistettava. Se sopii kampanjassa käytettäviin tuoteryhmiin, ja siinä näkyy ja kuuluu selvästi lappilainen asenne. Iskulause tiivistää yritys- ja tuotelupauksen ja kehottaa vastaanottajaa toimintaan.

Korteniemi Vauhdilla ulkohommiin

Focus Flow ymmärsi parilla tapaamisella toimintamme luonteen. Se ei vain tyytynyt tekemään mainoksia annetulla materiaalilla vaan loi toimivan konseptin mainonnan ympärivuotiseen ja monikanavaiseen toteutukseen.

Ilkka Korteniemi, toimitusjohtaja, Koneliike Korteniemi Oy

Korteniemi youtube