Marjam-Interior

Marjam-Interior on vuonna 1979 perustettu suomalainen sisustamiseen keskittynyt perheyritys. Vuosien varrella yritys on kehittänyt useita omia tuotelinjoja, joista tunnetuin AmandaB Collection. Marjam-Interiorin asiakkaina ovat ketjumyymälät, erikoistuneet sisustusliikkeet, yritykset sekä yksityiset kuluttajat. 

Asiakaskokemusta parantamaan

Marjam-Interior on hyödyntänyt sähköisiä järjestelmiä kaupankäynnissä jo vuosia. Asiakaskokemuksen ja käytettävyyden parantamiseksi yritys etsi alustaa, joka olisi käyttäjäystävällisempi, skaalautuisi sekä b2b- että b2c-asiakkaiden käyttöön ja olisi integroitavissa Digian Enterprise toiminnanohjausjärjestelmään.

B2b- ja b2c-asiakkaiden tarpeet vaihtelevat melkoisesti. B2b-asiakas haluaa ostaa laskulla, tilata tuotteet ennen sesonkeja, nähdä hinnat ilman arvonlisäveroa, tilata suuremmissa erissä, määritellä toimitusajan ja -paikan  tarkemmin. B2c-asiakas puolestaan haluaa valita ostaako rekisteröitymättä vai luoda tilin, maksaako pankkitunnuksilla, luottokortilla vai luotolla, ottaako toimituksen kotiin vai postin pakettiautomaattiin. Yhteistä molemmille asiakasryhmille on se, että he odottavat löytävänsä tuotteet nopeasti ja ostoprosessi menevän mutkattomasti maksamiseen ja toimitukseen asti.

Kaksi verkkokauppaa – yksi alusta

Marjam-Interiorin Magento 2 Open Source -alustalle rakennetut B2b-asiakkaita palveleva Marjam-Interior.fi ja b2c-asiakkaita palveleva AmandaBShop.com verkkokaupat lanseerattiin jouluksi 2019 ja kävijämäärät lähtivät heti reippaaseen kasvuun.

Erityisesti tällaisissa tilanteissa, jossa yksi yritys myy samoja tuotteita eri asiakasryhmille ja erilaisilla ehdoilla Magenton vahvuus tulee parhaiten esiin. Samojen tuotetietojen ja sivupohjien hyödyntäminen ja samalla erilaisten hintojen, toimitusehtojen, tuotepakettien käyttäminen eri verkkokaupoissa ovat sisäänrakennettuja ja muokattavia ominaisuuksia Magentossa. 

Vaativa ERP-integrointi

Keskeinen asia Marjam-Interiorin verkkokaupan toteutuksessa oli integrointi Digian Enterprise ERP-järjestelmään. Tuotetietoja hallitaan pääasiallisesti Enterprisestä ja niitä rikastetaan Magentossa. Käyttäjä ei tietysti huomaa integraatiota ollenkaan asioidessaan verkkokaupassa, mutta käytön edetessä kohti tilausta ja maksamista yhteydenpito Magenton ja Enterprisen välillä on lähes jatkuvaa. Tällä taataan mahdollisimman ajantasainen ja oikea tieto verkkokauppaan asiakkaille ja myyjille sekä varastolle ja logistiikkaan.

marjam solutions