Naturpolis

Älyliikenne 2020-hankkeessa kehitetään uudenlaisia vähähiilisiä ja älykkäitä liikkumisratkaisuja sekä reittien ja palveluiden saattamista digitaaliseen maailmaan.

Lähtökohta

HossaBussi on enemmän kuin siirtymismuoto paikasta toiseen. Sen avulla pääsee kansallispuistoon, mutta reitti hoitaa samalla Hossan kansallispuiston sisäistä liikennettä. Alueelle saapuvat matkailijat haluavat myös saada kokemuksia useammasta lähialueen kohteesta ja palvelusta. Tavoitteena on edistää tietoisuutta HossaBussin tarjoamasta mahdollisuudesta liikkua alueella autottomasti, hyödyttäen niin matkailijoita, kuin myös paikallisia asukkaita.

Ratkaisu

Focus Flow loi HossaBussille sosiaalisessa mediassa toteutettavan sähköisen markkinointikampanjan ”Koe enemmän HossaBussilla”. Kampanja toteutettiin suomen- ja englanninkielisenä Instagramissa ja Facebookissa Ruka-Kuusamon ja Metsähallituksen sosiaalisen median tileillä. Toteutukseen valikoitui kuvakaruselli- ja videomuotoiset mainosformaatit, joilla pyrittiin markkinoimaan HossaBussin reitin alueita ja sen aktiviteettejä mahdollisimman kattavasti. Markkinointia kohdistettiin sekä kansainvälisille että kotimaan matkailijoille.