Käytämme evästeitä (cookies) käyttäjäkokemuksen parantamiseksi ja käyttötilastojen keräämiseksi.

Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

x

BRP Finland

BRP Finland Oy on Euroopan ainoa moottorikelkkavalmistaja ja osa Bombardier Recreational Products Inc -konsernia (BRP). Konserni valmistaa, myy ja markkinoi moottorikelkkojen lisäksi mönkijöitä, roadstereita, vesijettejä sekä perämoottoreita. Konsernin tuotteita myydään yli 100 maassa yli 5000 kauppiaan ja maahantuojan toimesta.

Lähtökohdat

BRP:n Can-Am-tuotemerkki on tunnettu maailman parhaista mönkijöistään. Can-Am asetti alalle jälleen uuden mittapuun lanseeratessaan kuusipyöräisen 6X6 Outlander 1000 XT -mönkijän.

Lanseeraus oli ainutlaatuinen, sillä kyseessä oli Can-Amille täysin uusi mönkijäluokka. Mönkijä esiteltiin ensin BRP:n jälleenmyyjille Orlandossa ja välittömästi sen jälkeen suurelle yleisölle ensisijaisesti Scandinaviassa.

BRP halusi lanseeraukseen mukaan toimiston, jolla oli kokemusta ja osaamista brändin mukaisen vetävän konseptin suunnittelusta ja monikanavaisesta kampanjoinnista. Tärkeinä kriteereinä korostuivat myös viestintätaidot konsernin eri toimijoiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa sekä tehokas materiaalien tuotantokyky.

Ratkaisut

Focus Flow vastasi kansainvälisen markkinoinnin lanseerauksesta, konseptisuunnittelusta, koordinoinnista ja markkinointiviestintämateriaalien tuotannosta. Lisäarvoa saavutettiin, kun Focus Flow’n konsultti toimi lähes puoli vuotta 6X6-markkinoinnin projektikoordinaattorina BRP:n puolella.

Luova konsepti-idea 6-FEEL DRIVE on vyörynyt lumipallon tavoin ympäri maailmaa. Rovaniemellä järjestetty lehdistötilaisuus ylitti uutiskynnyksen maailmanlaajuisesti ja mönkijän YouTube-videota on katsottu yli 250 000 kertaa.

Lanseerauksesta lähtien BRP:n 6-FEEL DRIVE -kampanja on ollut menestys mediakontakteilla ja kuluttajareaktioilla mitattuna. Focus Flow omaksui välittömästi BRP:n korkeat laatukriteerit sekä suunnittelu- että tuotantotyön osalta. Yhteistyömme on ollut sujuvaa ensimmäisestä päivästä lähtien.

Jani Yliniva, Marketing Manager, BRP Scandinavia and Eastern Europe