Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

30 marraskuuta 2017

Verkossa vuosikertomus on mielenkiintoisempi ja monipuolisempi

Verkossa vuosikertomusta eivät rasita printin rajoitteet. Voit käyttää käytännössä kaikkia niitä tapoja esittää asioita, joihin olet selaillessasi internetin ihmeellisessä maailmassa törmännyt. Verkossa käytössäsi ovat myös lähes rajoittamattomat tavat saavuttaa sidosryhmäsi ilman kuluja.

Ensimmäisenä tulevat mieleen videot

Toimitusjohtajan esiintymistaidot, kehonkieli ja kyky vakuuttaa kuulijansa voivat olla yrityksessänne todella tärkeä voimavara, joka on todella haastavaa viestiä tekstinä ja kuvina. Videoitu haastattelu, puhe tai kokonainen tarina, jossa toimitusjohtaja kertoo yrityksenne tilasta voi olla reilusti mieleenpainuvampi kuin perinteinen toimitusjohtajan katsaus.

Yrityksenne markkinointikäyttöön tehty (jäätävän kallis) vastuullisuusvideo kertoo täydellisesti yrityksenne yhteiskunta ja ympäristövastuiden toteuttamisesta, mutta sitäpä ei saada vangittua paperille.

Infografiikkaa parempi on interaktiivinen infografiikka

Kuvittele kuinka paljon paremmin esimerkiksi yrityksenne henkilöstön määrästä ja sukupuolijakaumasta kertova diagrammi toimii, kun klikattaessa esimerkiksi miesten sektoria avautuu infoboksi, joka kertoo lukumäärän lisäksi sen millaisissa tehtävissä miehet yrityksessänne toimivat. Vuorovaikutteinen media jättää selvästi pysyvämmän ja vaikuttavamman muistijäljen kuin pelkästään katsottu tai luettu.

Voit myös pyytää vierastasi testaamaan yrityksesi

Luo vuosikertomukseesi esimerkiksi kyselytyyppinen peli: Testaa täytämmekö sinun ajatuksesi ympäristövastuullisuudesta. Vierailija valitsee muutamasta vaihtoehdosta sen miten hänen mielestään tulisi toimia ja vastauksessa kerrotaan miten yrityksenne toimii. Voit jopa palkita täysin vastaavasti ajattelevat henkilöt tai ohjata heitä hakemaan teille töihin.

Ota kaikki hyöty irti vuosikertomuksestasi

Tekipä vuosikertomuksen printtinä tai verkkoversiona, niin se syö aikaa ja rahaa. Verkkovuosikertomus tuo käyttöösi valtavan määrän uusia kerronnan keinoja ja erityisesti jakelukanavia. Jaa aktiivisesti vuosikertomuksesi sisältöä pitkin vuotta, luo siihen linkkejä verkkosivuillasi, sosiaalisen median kanavissasi, uutiskirjeissäsi, applikaatioissasi, presentaatioissasi, infonäytöissäsi, intra- ja ekstranetissäsi, eli käytännössä kaikissa sähköisen median kanavissa missä vuosikertomuksesi informaatiosta on lukijalle hyötyä. Koitappa muuten tehdä sama painetulla vuosikertomuksella.

Kiinnostaisiko sinua siirtyä printistä verkkovuosikertomukseen? Lue lisää valmiiksi paketoidusta ratkaisustamme.

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi