Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

15 kesäkuuta 2016

Toimeksiantoja kiinteistönvälittäjälle

Jos kysytään kiinteistönvälittäjältä, mitä hän haluaa verkkosivuiltaan, niin ensimmäinen vastaus on toimeksiantoja. Varsinkin, kun markkinat vetävät ja myytävä loppuu. Jotta saadaan toimeksiantoja, on saatava liidejä, eikö niin? Mitenkäs se sivustolla surffailija saadaan sitten kiinni? Kun tarkastellaan välittäjien sivustoja, niin vastaus on Tilaa ilmainen arvio -lomake, oma kuva ja yhteystiedot.

Tässäpä teille uutinen! Asiakkaat eivät ole enää aikoihin olettaneet joutuvansa maksamaan hinta-arviosta. Ei tulisi kuuloonkaan. Joten se siitä.

Miten sitten niitä liidejä sieltä verkkosivuilta saadaan?

Perusajatus on vanha, mutta toimiva. Asiakkaat tulevat ja viihtyvät sivustollasi, kun tarjoat heille jotain mielenkiintoista. Katsottavaa, luettavaa, tutkittavaa ja arvokasta.

Myyjää kiinnostavat esimerkiksi hinta-arviotestit, Miten arvioida asunnon hinta -oppaat, kodinvaihtajan oppaat, myyntiin stailaus, muuttajan muistilistat, lakiasiat, oman alueen asuntomarkkinoiden tilanne ja tietysti kuinka kovia te olette oikeasti tekemään töitä ja myymään asuntoja. Se on sitä kuuluisaa sisältöä.

Miten näistä asioista sitten kerrotaan sivustolla?

Kuva ja varsinkin video ovat kuninkaita. Hyvin tehtyjä ihmiset jaksavat katsoa ja tutkia, ja parhaita he jakavat kavereilleen – jopa sille eron halunneelle puolisolleen. Johonkin sisältöön teksti toimii erittäin hyvin. Pääasia on, että aihe kiinnostaa asiakastasi ja se on selkeästi tehty hänelle. Se voi muuten olla eri asia kuin mitä sinä haluat hänelle kertoa. Kannattaa siis pitää asiakas mielessä.

Sisällöt kuntoon ja viestiä maailmalle

Laitat siis nämä sisällöt kuntoon. Samaan syssyyn pistät tiedon sisällöistä jakoon Facebookissa ja muissa kanavissa sitä mukaa, kun sisältöä syntyy. Samalla mieleesi on hiipinyt paha pelko. Pelkäät, että sinua käytetään hyväksi ja asiakas lukee kaikki hyvät jutut sivustoltasi ja pyytää silti tarjouksen myös naapurivälittäjältä Maisalta. Ja kovana puhujana Maisa vie taas asiakkaan nokkasi edestä. Mitä jos asiakas ei edes soita sinulle? Mitä liidien keräystä se tällainen on?

Se on askeleen edellä, jolla on puhelinnumero

Mitäpä jos pyydät asiakasta antamaan yhteystietonsa parhaita oppaita ja sisältöjä vastaan? Siinä vaiheessa, kun hän lukee automaattisesti lähettämääsi sisältöä, sinä jo näppäilet hänen numeroaan.

Näillä askelmerkeillä pääsee hyvään alkuun, ja lisää liidien keruun "salaisuuksia" kuulee vaikka minulta. Ollaanpa yhteyksissä.

Tutustu myös erityisesti kiinteistönvälittäjille räätälöimäämme www-palveluun, jossa yhdistämme KIVI-järjestelmän kiinteistönvälittäjän omiin verkkosivuihin.

 

Tagipilvi

, , ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi