Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

28 maaliskuuta 2017

Lisää myyntiä verkkokaupalla – helpoin tapa

Asiakas haluaa asioida monikanavaisestiVerkkokauppa tekee kauppiaasta monikanavaisen jälleenmyyjän, joka tekee parempaa tulosta. Paraskin verkkosivusto on lopulta vain markkinoinnin kuluerä, joka ei tuo euroakaan liikevaihtoa.

Verkossa ja myymälässä asioivien keskiostos on suurempi

Perinteisesti olemme tottuneet ajattelemaan, että asiakas pitää saada myymälään jotta myyjät pääsevät myymään silmät ja korvat täyteen. Kannattaako siis "pakottaa" asiakas tulemaan myymälään? No ei kannata. Tutkimuksen mukaan 73 % kuluttajista hoitaa ostoksensa sieltä, mistä saa parasta palvelua ostoajankohdan mukaan. Samaisen tutkimuksen mukaan asiakkaat, jotka asioivat useammassa yrityksen kanavassa kuluttavat enemmän rahaa sekä kivijalkamyymälässä (+4%) että verkkokaupassa (+10%).

Monikanavaisuus kasvattaa asiakasuskollisuutta

Monikanavaisesti asioineet vierailevat myymälässä peräti 23 % enemmän seuraavan puolen vuoden aikana verrattuna pelkästään myymälässä asioineisiin. Lisäksi monikanavaisesti asioivat ovat herkempiä suosittelemaan käyttämäänsä yritystä ystävilleen. He siis sekä asioivat enemmän mutta myös markkinoivat todennäköisemmin. Kuulostaako täydelliseltä asiakkaalta?

Verkossa potkitaan renkaat ja myymälään tullaan ostamaan

Verkko on muuttanut ostokäyttäytymistämme rajusti. Monet moto- ja pienkonekauppiaat puhuvat siitä, että asiakkaat käyvät katsomassa ja käpistelemässä tuotteita myymälässä ja ostavat sitten halvimmalla verkosta. Tutkimusten mukaan kuitenkin monikanavaisesti asioivat asiakkaat käyttävät myymälässä jopa 13 % enemmän rahaa. Eli asiakkaat tutustuvat tuotteisiin ensin verkossa ja tekevät lopullisen päätöksen myymälässä. Nämä asiakkaat ovat usein juuri niiden kalliimpien tuotteiden perässä.

Parhaiten menestyvät verkkokaupan ja myymälän yhdistelmät

Parhaaseen tulokseen pääsevät kauppiaat, jotka kytkevät verkkokaupan ja myymälän saumattomaksi asiakaskokemukseksi. Nouda myymälästä -palvelu tuo asiakkaan myymälään, verkkokauppa myymälän tabletissa tuo verkkokaupan tilaustuotteet myymälään ja myymälän kotiintoimitus-palvelu tuottavat asiakkaille lisäarvoa, joka saa palaamaan uudestaan ja uudestaan.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin esittelemme lisää monikanavaisia Magento-pohjaisia verkkokaupparatkaisujamme.

Mikko Pöykkö
mikko.poykko@focus.fi
tel. 040 570 5532

Tagipilvi

, , , ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi