Toni Rantanen

Toni Rantanen

22 lokakuuta 2014

Markkinointistrategia uusiksi: #ReBranding

Oletko miettinyt liiketoimintasi uudelleenbrändäystä?

Ajat muuttuvat ja usein markkinat sen mukana. Toimenkuva voi laajentua tai kokonaispalvelut lähteä uusille urille ja jopa ulkomaille. Olet toiminut samalla ilmeellä vuosia ja se tunnetaan. Ajatuksissa pyörii, kuinka kovasti töitä nykyisen brändin ja tunnettavuuden eteen on paiskittu hommia. Häviävätkö nykyiset asiakkaat jos kaikki vedetään puhtaalta pöydältä; nimi, logo, värit, ulkoasu, viestintä, muodot, äänensävy… kaikki? Emme usko niin, sillä uudistuminen antaa kuvan kannattavasta liiketoiminnasta, jonka tahtotila on menestyä.

ReBranding #FocusStep

 

Harkitse uudelleenbrändäystä, jos...

  • Brändi ei erotu kilpailijoista
  • Brändi halutaan viedä ulkomaille ja kansainvälistää
  • Nykyinen brändi rajoittaa kasvua muille markkinoille
  • Asiakkailla on sekava mielikuva nykyisestä brändistä, pysyvää asiakasuskollisuutta ei synny
  • Viestintä ja tarinankerronta eivät tavoita asiakkaita

 

Älä harkitse uudelleenbrändäystä, jos…

  • Haluat uusia vain nimen ja logon
  • Et ole valmis seisomaan uusien lupaustesi takana
  • Aikaa on niukasti etkä ehdi sitoutua projektiin

 

"Ennen uudelleenbrändäyksen harkitsemista on mietittävä tavoitetila. Kuinka luoda hyvä ensivaikutelma, kiinnostavuus ja uskottavuus. Älä koita olla parempi kuin kilpailijasi, vaan keskity viestimään asiakkaillesi, että olet ainoa joka tarjoaa ratkaisun ongelmaan."

 

Tagipilvi

, ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi