Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

02 kesäkuuta 2015

KIVI, verkkosivut ja turha työ

Kiinteistönvälittäjän työ on asiakaspalvelutyötä, jonka tulos tehdään vuorovaikutustilanteissa asiakkaiden kanssa. Kilpailu on todella kovaa ja tili tulee tuloksista. Oma ajankäyttö pitää suunnitella tarkkaan ja pitää pystyä hoitamaan kaikki toimeksiantoihin liittyvät rutiinit nopeasti ja tehokkaasti.

Markkinointi vie aikaa yllättävän paljon

Kiinteistönvälitysalan keskusliiton tutkimuksen mukaan 16 % kiinteistönvälittäjien työajasta kuluu markkinointiin (valmistelu ja toteutus). Tämä tarkoittaa tekstien kirjoittamista, kuvien ottamista, tietojen keruuta sekä kaiken tämän lataamista ja syöttämistä erilaisiin järjestelmiin ja portaaleihin. Myynnin jälkeen markkinointi pitää vielä purkaa, eli poistaa tiedot verkosta. Saman tutkimuksen mukaan kiinteistönvälittäjät ennakoivat tietotekniikan, internetin ja sosiaalisen median merkityksen kiinteistönvälitystyössä lisääntyvän. 

10 % lisää aikaa asiakkaille = 10 % lisää asiakkaita?

Lisäksi tutkimuksessa kerrotaan, että 27 % työajasta kuluu asiakashankintaan ja asiakkuuksien hoitamiseen. Mitäpä jos näiden työvaiheiden suhdetta pystyttäisiin muuttamaan siten että 30 % ajasta käytettäisiin asiakashankintaan ja asiakkuuksien hoitamiseen ja 13 % markkinointiin. Tämä tarkoittaa suurin piirtein, että nykyisen 571 tunnin sijaan asiakashankintaan ja asiakkuuksien hoitamiseen pystyttäisiin käyttämään 635 tuntia. Tarkoittaisiko tämä yli 10 % lisäys asiakastyöhön myös samanlaista lisäystä asiakasmääriin? Ei välttämättä, mutta todennäköisesti se lisäisi asiakkaiden määrää merkittävästi.

Yli 1300 kiinteistönvälitysyritystä julkaisee kohteensa Etuovi.comissä ja valtaosa heistä käyttää KIVI-kiinteistönvälitysjärjestelmää. Eli he syöttävät kohdetietonsa järjestelmään ja julkaisevat kohteet Etuovessa, Jokakodissa, Oikotiellä ja/tai omilla verkkosivuillaan. Iso osa näiden yritysten kiinteistönvälittäjistä tai heidän myyntisihteereistään syöttää kohdetietonsa käsin vielä omille verkkosivuilleen. Minusta se on hölmöä. 

Turha työ turhauttaa

On hölmöä tehdä turhaa työtä, kun sivut voidaan integroida luotettavasti KIVI-järjestelmään ja käyttää säästynyt työkaika paremmin. Työajan säästämisen lisäksi inhimillisten virheiden mahdollisuudet vähenevät ja rakennetaan mielikuvaa ajantasalla olevasta ja dynaamisesta Kiinteistönvälitysyrityksestä.

Yrittäjä, kysy siis kiinteistönvälittäjiltäsi käyttävätkö he mieluummin aikansa asiakkaiden kanssa vai syöttämällä tietoja kahteen kertaan webbiin. Käy sen jälkeen Laatumaan verkkosivuilla katsomassa KIVI-integroitua verkkosivustoa ja kysäise kiinteistönvälittäjiesi mielipidettä sivustosta. Ota sen jälkeen yhteyttä vaikka minuun.

Lue lisää KIVI-järjestelmän integroinnista.

 

Tagipilvi

, ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi