Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

26 tammikuuta 2017

Asiakaspolku kuntoon - näin ohjaat asiakkaan kiinnostuksen kaupantekoon

Asiakaspolku kuntoonAsiakkaat liikkuvat myymälöissä, tapahtumissa, sosiaalisessa mediassa, verkossa ja perinteisissä medioissa vaatien parempaa palvelua 24/7. Moto- ja pienkonekauppias, joka siis myy kaikkea moottorisahoista isoihin vapaa-ajan veneisiin mukaan lukien varaosat, lisävarusteet, asusteet jne., elää jatkuvassa muutoksessa. Kokosin muutamia huomioita, jotka helpottavat keskittymistä olennaiseen.

Alueellinen mainonta on sekä tehokasta että edullista

Laitebrändin mainonta ohjaa usein brändin sivulle ja sieltä on piiitkä matka verkkosivuillesi. Alueellinen mainonta on mahdollista lähes kaikissa medioissa. MTV, Nelonen, lehdet, Google, Facebook mahdollistavat kaikki alueellisen rajaamisen, joka tietysti järkevöittää kustannuksia. Muista ohjata mainonnalla omalle verkkosivustollesi, verkkokauppaasi tai myymälääsi, koska vain siellä pystyt kasvattamaan omaa tunnettuuttasi.

Ostoa harkitseva asiakas liikkuu verkossa

Nettimotot, kelkkapalstat ja vastaavat portaalit ovat lähes pakollisia erityisesti käytettyjen laitteiden osalta. Uusien laitteiden, lisävarusteiden ja asusteiden osalta hakukonelöydettävyys on äärimmäisen tärkeää. Mutta sekään ei riitä. Asiakas on tottunut löytämään tuotetietoa netistä ja haluaa kysyä tuotteista silloin kun hänelle sopii. Sosiaalinen media on luonteva paikka keskustella asiakkaiden kanssa. Verkkosivustojen ja kauppojen kattavat tuotetiedot saavat asiakkaat pysymään sivustollasi ja lukuisat tavat ottaa yhteyttä nostavat yhteydenottojen määrää varmasti. Voit ohjata asiakkaan lukemaan moottorikelkasta brändin sivuilta, mutta se on vähän kuin ohjaisit asiakkaan ulos myymälästäsi. Muista, että myymälä ja myyjäsi palvelevat asiakkaita yleensä 8/5 - verkkosivut ja -kauppa 24/7.

Ostopäätös on 1. askel kohti seuraavaa kauppaa

Ensimmäisen kaupan jälkeen olet jo voittanut asiakkaan luottamuksen, joten muista palvella häntä myös jatkossa. Pyydä häneltä aina sähköposti ja puhelinnumero ja lupa lähettää markkinointiviestintää. Pieni vaiva kysyä, mutta mahdollistaa huoltojen, lisävarusteiden, varaosien ja uusien tuotteiden markkinoinnin helposti ja kustannustehokkaasti. Kukaan luvan antaneista ei lähtökohtaisesti pidä markkinointikirjettäsi roskapostina varsinkin, kun mahdollistat aina poistumisen listalta ja markkinointikiellon antamisen sekä tietysti noudatat asiakkaan toiveita.

Haluatko kuulla tarkemmin miten olemme auttaneet asiakkaitamme saamaan myymälöidensä ovipumput laulamaan? Tarjoamme yhteyttä ottaneille ilmaisen analyysin yrityksenne verkkonäkyvyydestä ja tärkeimmät kehitysehdotukset online-markkinointinne parantamiseen. 

Mikko Pöykkö
mikko.poykko@focus.fi
tel. 040 570 5532

Tagipilvi

, , ,

Kommentit

Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.

Lähetä kommenttisi