26 kesäkuuta 2017
Ammattioppilaitosten verkkovertailu 2017 - Edupoli ponnisti ykköseksi
Suomen merkittävimpien ammattioppilaitosten verkkopalveluiden vertailussa Edupoli ponkaisi ykköseksi. Verkkopalvelu-analyysi toteutettiin toisen kerran ja mukana olivat kaikki Suomen keskeiset ammattioppilaitokset.

Edupoli.fi paras ammattioppilaitosten verkkosivuvertailussa
Analysoimme 2017 keväällä 35 merkittävimmän suomalaisen ammattioppilaitoksen verkkosivujen näkyvyyttä ja vaikuttavuutta. Samalla kun kärkisijoille on entistä enemmän tunkua uhkaa osa sivustoista jäädä pahasti jälkeen. Yleisesti ottaen sivustot ovat vaikuttavampia kuin viime vuonna, mutta parhaillakin on vielä parannettavaa. Näkyvyyden suhteen kehitys on ollut maltillisempaa.
Edupoli ponkaisi ykköseksi parantamalla sekä näkyvyyttä että vaikuttavuutta
Vertailun kärkeen nousi Edupoli viime vuonna uudistetulla sivustollaan. Hyvä tulos syntyi muun muassa jaettavuudesta, nopeudesta, sisällöstä ja sosiaalisesta kiinnostavuudesta. Sivuilla on riittävästi sisältöä joka puhuttelevan kävijöitä ja jota myös jaetaan eri kanavissa.
"Edupolin uudistamisessa oli selkeät tavoitteet mitä halutaan parantaa. Esimerkiksi konversiot sekä bounce rate ovat parantuneet huimasti", kertoo asiakkuusjohtaja Mikko Kivekäs. Huolellinen taustatyö, kävijöiden kuuntelu sekä markkinoinnillinen ote näkyvät esimerkiksi hienosti toimivana koulutushakuna.
Kivekkään sanojen mukaan sivusto on Edupolin sykkivä sydän verkossa. Ammattioppilaitos on vahvasti mukana valikoiduilla sosiaalisen median kanavilla ja hyödyntää somea taitavasti sekä liikenteen generoinnissa että sivuston sisällön jakamisessa.
Kärjessä pysyminen vaatii jatkuvaa kehittämistä
Oppilaitosten verkkosivustojen kehittämisessä tyypillinen prosessi on ollut sellainen, jossa tehdään iso kokonaisuudistus, jonka jälkeen unohdutaan jopa useaksi vuodeksi tuottamaan rutiininomaisesti pakolliset sisällöt sivustolle. Edupolissa tähän ei aiota tyytyä vaan Kivekkään mukaan: "tavoitteena on entisestään parantaa käytettävyyttä, kytkeä sivustoon erilaisia markkinoinnin automaatioprosesseja sekä kehittää sisältöä entistä kiinnostavammaksi".
Edupolissa on sivuston kehittämisessä selkeä strategia, joka on myös muistettu toteuttaa. Tämä lyö kovan haasteen kilpailijoille. "Ratkaisevaa on strategian jalkautus, pöytälaatikkosuunnitelmilla ei ole mitään vaikutusta. Vertailu edellisen vuoden analyysin tuloksiin osoittaa, että keskittymällä oikeisiin asioihin voidaan vuoden aikana saada aikaan todella hyviä tuloksia. Jopa suhteellisen pienellä vaivalla", Recommendedin digitaalisen vaikuttavuuden asiantuntija Tero Heittola toteaa.
Lue myös: Valmis ohjelma, jolla tuotat todella vaikuttavaa sisältöä oppilaitoksesi verkkopalveluun
Haluatko tarkan analyysin oppilaitoksesi verkkonäkyvyydestä ja -vaikuttavuudesta? Analyysin lisäksi saat yksilölliset kehityskohteet ja konkreettisen toimenpidesuunnitelman.
Ota yhteyttä!
Mikko Pöykkö
mikko.poykko@focus.fi
040 570 5532
Tero Heittola
tero.heittola@reco.fi
040 726 1977
Kukaan ei ole vielä kommentoinut tätä sivua.