Jukka-Pekka Palo

Jukka-Pekka Palo

18 helmikuuta 2016

Tää ei toimi.

Tagit: , , , ,

Bugit ovat jokaiselle ohjelmointiprojekteihin sekaantuneelle tuttuja. Hauskan legendan mukaan sana "bugi" olisi peräisin Mark II -tietokoneen sisältä vuonna 1947 löytyneestä koiperhosesta, mutta etymologien mukaan sitä on käytetty jo 1800-luvulla mekaanisten laitteiden suunnitteluongelmista puhuttaessa.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Jukka-Pekka Palo

Jukka-Pekka Palo

13 joulukuuta 2015

FI-verkkotunnus uudistuu 2016

Tagit: ,

Kävin viime viikolla Viestintäviraston järjestämässä infotilaisuudessa .FI uudistuu 2016 -hankkeen tiimoilta. Hankkeen nimi on aika mielikuvitukseton, mutta onneksi Viestintävirastossa on käytetty enemmän aikaa sisällön miettimiseen.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Jukka-Pekka Palo

Jukka-Pekka Palo

26 marraskuuta 2015

Paras julkaisujärjestelmä juuri meille?

Tagit: , , ,

Otsikon kysymykseen on lähes yhtä monta vastausta kuin vastaajaakin, ja valintaan vaikuttavat myös sivuston laajuus ja toiminnallisuudet. Jos puhutaan tyypillisestä pienestä tai keskisuuresta sivustosta, on meillä vahva mielipide jota ei kannata yrittääkään väittää objektiiviseksi. Mutta oikeassa me toki ollaan.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Tarja Väyrynen

Tarja Väyrynen

19 lokakuuta 2015

Kuva ois kiva

Tagit: , ,

Takavuosina nuoriso julkaisi kirjeenvaihtoilmoituksia lehdissä. Ilmoituksen lopussa huhuiltiin usein, että kuva ois kiva. Tämän päivän näkökulmasta tuo on jo muinaishistoriaa. Tämän päivän nuoriso on ensinnäkin laajempi käsite, henkinen nuoruus kun jatkuu pitkälle keski-ikään (ainakin allekirjoittaneella). Ja kun tämän päivän nuoriso haluaa seuraa, nuorisovallan edustaja nappaa mobiililaitteen kätöseensä ja pistää viestiä liikkeelle. Tai pari kuvaa.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

02 kesäkuuta 2015

KIVI, verkkosivut ja turha työ

Tagit: , ,

Kiinteistönvälittäjän työ on asiakaspalvelutyötä, jonka tulos tehdään vuorovaikutustilanteissa asiakkaiden kanssa. Kilpailu on todella kovaa ja tili tulee tuloksista. Oma ajankäyttö pitää suunnitella tarkkaan ja pitää pystyä hoitamaan kaikki toimeksiantoihin liittyvät rutiinit nopeasti ja tehokkaasti.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Jukka-Pekka Palo

Jukka-Pekka Palo

03 helmikuuta 2015

Digiproikkarin työkalut

Tagit: ,

Kun muutama vuosi sitten ryhdyimme ”oikeasti tosissaan” kehittämään digiprojektien tuotantoprosessia ja koostamaan työkalusettiä projektinhallintaan, tuli luettua useampi kuin pari blogiartikkelia eri työkalujen käyttökokemuksista. Nyt prosessi alkaa olla siinä kunnossa, että uskallan kirjoittaa omani.

1 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Toni Rantanen

Toni Rantanen

22 lokakuuta 2014

Markkinointistrategia uusiksi: #ReBranding

Tagit: , ,

Oletko miettinyt liiketoimintasi uudelleenbrändäystä?

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

11 elokuuta 2014

Markkinointiviestintä – totta vai tarinaa

Tagit: , , ,

Tarinat tekevät markkinointiviestinnässä selkeästi uutta tulemista. Esimerkiksi Suomessa tämä näkyy siten, että *Jukka Torkki* on tarttunut aiheeseen ja kirjoittanut kirjan Tarinan valta. Johtajat ylistävät tarinoiden merkitystä ja haluavat myyjien ja markkinoijien kertovan mielenkiintoisia tarinoita edustamastaan brändistä. Ei kuitenkaan ole helppoa luoda sellaista tarinaa, jonka kertoja palaa halusta kertoa ja jonka kuulija intensiivisesti kuuntelee loppuun.

1 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Jukka Markkanen

26 kesäkuuta 2014

Muutamia perusvinkkejä helppoon some-kampanjointiin

Tagit: , ,

Oikein toteutettuna some-kampanja on edullinen ja sitouttava markkinointikeino. Hyvällä suunnittelulla, parilla laadukkaalla kuvalla ja nasahtavalla, kohderyhmää puhuttelevalla tekstillä pötkitään jo pitkälle – ilman maksettua mainontaa.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Jukka-Pekka Palo

Jukka-Pekka Palo

23 kesäkuuta 2014

Pari sanaa nettisivujen alustoista

Tagit: , ,

Julkaisujärjestelmistä ja niiden eroista on kirjoitettu valtava määrä blogipostauksia. Siitä huolimatta halusin kantaa oman korteni kekoon jakamalla Focuksen seikkailuita CMS-viidakossa. Juttusarjan ensimmäisessä osassa taustoitan julkaisujärjestelmän valintaprosessia.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus