Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

23 helmikuuta 2017

3 syytä valita SilverStripe oppilaitoksen verkkopalvelun alustaksi

Tagit: , , , , ,

SilverStripe on helppo käyttää, integroitavissa muihin järjestelmiin ja turvallinen. Helppokäyttöisyys tarkoittaa matalaa julkaisukynnystä ja uudistuvaa sisältöä, integrointi oikeampaa ja ajantasaisempaa tietoa sivustolla ja turvallisuus parempia yöunia.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

26 tammikuuta 2017

Asiakaspolku kuntoon - näin ohjaat asiakkaan kiinnostuksen kaupantekoon

Tagit: , , ,

Asiakaspolku kuntoon Asiakkaat liikkuvat myymälöissä, tapahtumissa, sosiaalisessa mediassa, verkossa ja perinteisissä medioissa vaatien parempaa palvelua 24/7. Moto- ja pienkonekauppias, joka siis myy kaikkea moottorisahoista isoihin vapaa-ajan veneisiin mukaan lukien varaosat, lisävarusteet, asusteet jne., elää jatkuvassa muutoksessa. Kokosin muutamia huomioita, jotka helpottavat keskittymistä olennaiseen.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Tarja Väyrynen

Tarja Väyrynen

26 tammikuuta 2017

Pidä ääntä somessa - pienelläkin onnistut!

Tagit: , , , , , ,

Suomalaisten lempihokema ”Vaatimattomuus kaunistaa” ei tietenkään pidä paikkaansa. Etenkin kun toimitaan kansainvälisessä ympäristössä, tulisi tuo ponneton fraasi työntää maan poveen ja keskittyä hyödyntämään helppoja mahdollisuuksia massojen tavoittamiseen.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

12 tammikuuta 2017

Uudistamassa oppilaitoksen verkkosivuja – näin valitset julkaisujärjestelmän

Tagit: , , , , , , , ,

Mikä on paras sisällönhallintajärjestelmä? Mikä merkitys julkaisujärjestelmällä on? Kannattaisiko valita avoimen lähdekoodin CMS? Julkaisujärjestelmääkin tärkeämpää on osata arvioida kumppaniksi valittavaa palveluntarjoajaa sekä kehittäjien sitoutumista.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Tero Heittola

Tero Heittola

09 marraskuuta 2016

Ammattikorkeakoulujen verkkosivut vertailussa – Haaga-Helia kärjessä

Tagit: , , ,

Haaga-Helia ammattikorkeakoulun verkkosivusto on sisällön puhuttelevuuden ja vaikuttavuuden puolesta alansa paras Suomessa. Tulos selviää yhdessä Recommended Finlandin kanssa toteuttamasta vertailusta, jossa olivat mukana kaikki Suomen keskeiset ammattikorkeakoulut.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Janne Pallari

Janne Pallari

08 marraskuuta 2016

Uutta kohdistusta oppilaitosten yhteishakuun

Tagit: , , ,

Nuoren ajankäyttö on täynnä sosiaalisen median tapahtumia, tilanteita ja kohtaamisia. He ovat siellä missä kaverit jo ovat ja niille apajille oppilaitos pääsee retargetoimalla.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

07 lokakuuta 2016

Ammattikorkeakoulusivustot järjestykseen – digitaalisuuden hyödyntämisessä valtavat erot

Tagit: , ,

Uusien opiskelijoiden tavoittamisessa digitalisaatio on merkittävä muutosvoima. Monet toimijat eivät hyödynnä koko potentiaaliaan. Avoimesti ja asiakaskeskeisesti toimivat nousevat voittajiksi. 

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

29 syyskuuta 2016

Ammattioppilaitosten verkkosivut vertailussa – OSAO selvä ykkönen

Tagit: , , ,

Vertailun ykköseksi nousi Oulun seudun ammattioppilaitoksen sivusto www.osao.fi. Se sai analyysissä pisteitä muun muassa selkeydestä, toimivuudesta ja sisällöstä, joka puhuttelee tavoiteltavia kohderyhmiä monipuolisesti.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Tero Heittola

Tero Heittola

07 syyskuuta 2016

Näin kirjoitat parempaa sisältöä oppilaitoksesi verkkopalveluun

Tagit: , , ,

Toteutimme 2016 touko-kesäkuussa Suomen ensimmäisen kattavan analyysin merkittävimmistä suomalaisista ammattioppilaitoksien verkkosivuista. Tulokset olivat pysäyttäviä: vaikka monet näennäisesti panostavat sivuihin paljonkin, erityisesti sisällöt jättävät paljon parannettavaa.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus

Mikko Pöykkö

Mikko Pöykkö

18 elokuuta 2016

Hajontaa ammattioppilaitosten verkkosivuissa

Tagit: , ,

Digitalisoituva tiedonhaku ja palvelut ovat muuttaneet ammatillisten oppilaitosten viestintää. Verkkosivujen ohella luodaan palveluita verkkoon. Markkinoinnissa ja viestinnässä monilla on vielä parannettavaa.

0 kommentti(a) | Lue koko kirjoitus